• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color

ذره‌بين

ادامه مطلب...
 

داستان

ادامه مطلب...
 

معرفي كتاب

ادامه مطلب...
 
برگ نخست arrow گفت‌و‌گو arrow پدیده ی نوظهور، تبدیل اماکن مذهبی به خیمه گاه شیطان
پدیده ی نوظهور، تبدیل اماکن مذهبی به خیمه گاه شیطان چاپ ارسال به دوست
امتیاز: / 0
بدعالی 
07 مهر 1391 ساعت 05:16
گفتگویی کوتاه با اسماعیل شفیعی سروستانی
حتماَ این روزها در تلویزیون شاهد تبلیغات فراوانی در مورد احداث شهرک های رفاهی و یا رستوران ها و هتل های آن چنانی و در کل مکان های تفریحی و انواع پارک آبی در شهرهایی مثل مشهد بوده اید. اولین سوالی که دیدن این مکان ها در شهر های مذهبی به ذهن انسان متبادر می کند، این است که آیا سناریویی خاص در پشت احداث و افزایش چنین مکان هایی وجود دارد یا نه؟

به همین مناسبت هم با استاد اسماعیل شفیعی سروستانی به گفتگو نشسته ایم و ایشان در جواب این سوال، مسئله را این گونه تبیین کردند:

 سوالی برای دوستان جوان ایجاد شده درباره مدرنیزه کردن اماکن مذهبی با پول های بزرگ که خدا می داند منشأ آن کجاست.

سالهاست که وقتی در میان مسلمانان و مستضعفان، گفتگویی از عمل جنایتکارانه غربی ها، عملکرد غرب زده ها و روشنفکران و اعوان و انصار یهودیت صهیونیستی به میدان می آید، گوینده را متهم به داشتن توهم توطئه می کنند. یعنی در واقع اتهام توهم توطئه اسبابی شده، برای ساکت کردن پژوهشگران مستقل شرق اسلامی که سعی در افشای توطئه های بنی اسرائیل دارند و این وضعیت در اروپا و آمریکا نیز به شکل شدیدی شایع است. برای مثال اگر در ایالات متحده آمریکا، کسی کوچک ترین بحثی در مورد یهود و عملکرد آنان در جهان به میان بیاورد، برچسب ضد سامی بودن به او زده و او را از میدان خارج می کنند و این ضد سامی بودن به معنی طاعون زده بودن آن شخص است.  درست مثل آن است که اگر کسی در هر جای جهان مبتلا به بیماری طاعون شود، همه از او فرار می کنند..

وجه جدیدی از این افترا و تهمت زدن الان درمیان ماهم بروز کرده است. وقتی منتقدینی که اهل مطالعه و نظر هستند درباره شخصی و یا اشخاصی در کشور در حوزه مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و حتی شهر سازی سوالی را مطرح می کنند، به جای آنکه پاسخ مناسبی به پرسش انها  بدهند و یا با عذر خواهی از عمل خلافی که انجام داده اند عذرخواهی کرده و جبران مافات کنند، تلاش می کنند تابا زدن  برچسب هایی مثل  ضد نظام و ضد روحانیت بودن،  او را از میدان به در کنند.

این مطلب مقدمه ای است تا بتوانم عرض کنم: آنچه که در مورد تبدیل کردن اماکن مقدس و مذهبی شهرهای به بازار بزرگ بی دروازه  می گذرد، به منزله مخالفت با هیچ شخصی و یا جریانی نیست سعی ما بر آنست تاموضوعی را مطرح کرده و به امید آنکه اگر خطا یا اشتباهی صورت گرفته، جلوی این ماجرا گرفته شود.

از این مطلب یعنی تبدیل شهرها و اماکن مذهبی به خیمه گاه شیطان با عنوان پدیده ای نوظهوریاد می کنم.

در ارتباطات معنوی و قدسی با ساحت های بلند آسمانی و دست به دعا برداشتن و متوسل شدن به آستان قدس حضرات معصومین(ع) برای براورده شدن حاجات چهار عامل مهم موثر  است، چنانکه  اگر در فراهم کردن شرایط و زمینه های لازم برای ارتباط گرفتن غفلت و آانهمه شرایط نادیده گرفته شود، ارتباط برقرار نشده و تلاش بی ثمر می شود. این عوامل و فاکتورها  عبارتند از:
 
1.مکانی که فرد در آن قرار می گیرد و دست به دعا بر می دارد.
2. زمانی که فرد در آن موقع اعمال مذهبی صورت می گیرد تاشاید  دعایش زودتربه اجابت برسد.
3. اوراد و اذکاری که فرد با آن الفاظ مخاطب خودش رادرعوالم قدسی می خواند.3-ادعیه ,
4.آداب و مراسمی که با آن آداب فرد درهنگام اجرای مراسم مذهبی آن دعا هاواذکار را بر زبان می آورد و امید به برآورده شدن حاجاتش دارد..
5. خلوت گزیدن، حذف عوامل مزاحم و تمرکز حواس

این در ساحت ادیان آسمانی و مردان صالح و اولیای الهی است و تقریباً  مشابه چنین شرایطی در ارتباطات غیرالهی و شیطانی هم وجود دارد. یعنی جادوگران و ساحران هم برای اینکه با نیروها و جنود شیطان و اجنه ابلیسی ارتباط برقرار کنند شرایطی مشابه را فراهم می اورند، آدابی را اجرا می کنند و منتظر می مانند تا جنود شیطان به سراغشان بیایند.

این فاکتورها و شریط در میان عموم ملل مانند بوداییان، برهمنان و سرخ پوستان آمریکای لاتین در برقراری ارتباط فرازمینی رایج است. درواقع فراهم امدن این شرایط نقش مهمی ر اایفا می کنند و مجال لازم برای برقرارشدن ارتباط سهلتر وموثر را فراهم می کنند.

در دوران مدرن و میان رسانه های مدرن  هم این زمینه سازی شرایط ارتباط گیری موثر را به شکل دیگری می بینید. درعصرما، وقتی شما می خواهید با شخصی از طریق ابزار و ادواتی مثل تلفن و یا اینترنت ارتباط برقرار کنید، باید دقیقاً شماره او را بگیرید و اگر یک شماره را جا به جا کنید این ارتباط برقرار نمی شود.

خلاصه آنکه، می خواهم در مرحله اول اشاره کنم که ارتباط برقرار کردن چه در سطح بسیار نازل و معمولی رسانه های مدرن و یا ارتباط گیری با شیاطین و چه ارتباط با ارواح مقدسه در گرو این فراهم امدن شرایط و فاکتورهای موثر است.

از دوران گذشته میان پیروان ادیان توحیدی ازنقش مهم عوامل ذکر شده در آسان شدن و موثر واقع شدن ارتباطات معنوی مطالب فراوانی بیان شده است.

اماکن مذهبی مثل مشهد و قبور حضرات معصومین(ع)، مساجد و عبادتگاه ها شرایط خاصی رادر خود جمع دارند و در آن اماکن، عبادت کننده اعمال و آداب ویژه ای را بجا می آورد.

از قدیم الایام  مسلمانان، حسب آنچه از ائمه معصومین (ع) به آنها رسیده، دریافته اند که در اوقات ویژه ای مثل سحر گاه، وقت اذان و یا موقع بارش باران و یا در مکان هایی مثل مسجد و امامزاده و خانه کعبه ... دعا سریع تر به اجابت می رسد.

یکی از عوامل موثر در خنثی ساختن و از بین بردن مسیر ارتباط گیری, شکستن، جابه جا کردن و ناقص کردن این عوامل و یا ازبین بردن مجال جمع شدن این فاکتورها با هم است. یعنی: اگر فضا و یا زمان عرض ادب و دعا و یا اوراد و اذکار را تغییر دهیم، خود به خود این ارتباط مختل می شود. و پس از مدتی کم کم آن زائر با نا امیدی از آن مکان دل می برد.

می خواهم نتیجه بگیرم که دشمنان انسان و ادیان که دین ستیزی را پیشه کرده اند، یکی از راه های فاسد کردن ادیان و ستیز مخفی با دین داران را  بر حذر داشتن مردم از ارتباط معنوی شرکت در مراسم مذهبی و ازبین بردن شرایط ارتباط گیری دانسته اند. و ازدیگرسو چنان اسباب غفلت آنها را زیادتر می کنند و مجال خلوت را از بین می ببرند تا آنها به سوی اداب مذهبی و معنوی نرودند.

رسیدن به تمرکز حواس و خلوت کردن در کنار چهار عامل دیگر، باعث ارتباط برقرارشدن قلب با آن منبع ویژه می شود.

از همین جاست که در اماکن خاص مذهبی باید سکوت برقرار باشد تا از این طریق مجال تمرکز و بریده شدن از جلوت وشلوغی و ازدحام به وجود بیاید. چون اساساً جلوت و ازدحام و شلوغی و خودنمایی مجال ارتباط معنوی را از بین می برد و به همین دلیل سحر گاهان و نیمه های شب برای عبادت سفارش شده است.

پس خیلی ساده و قابل فهم  است که چنان که ما تشخیص دادیم، دشمنان ادیان هم که متبحرند و متخصص در این موضوعات و ارتباط گیری با نیروهای شیطانی و جنی و جادوگری هستند، برای ایجاد خلل در سنت های مذهبی و برای پراکنده کردن مومنان از مکان های مذهبی وبرای خنثی سازی اداب و سنن مذهبی و معنوی از این موارد یعنی ازبین بردن زمینه ها و شرایط استفاده می کنند. یعنی از طریق ایجاد ازدحام و شلوغی و عوامل غفلت ساز به ناقص کردن سنن و آداب  و منع کردن مردم برای مراجعه به این اماکن بپردازند و جمع مومنان را بپراکنند و اماکن مذهبی را خلوت کنند، جلوات مذهبی و معنوی را تضعیف کنند و نفس مردم را بیمار و مشغول به همه آنچه که شیطان طلب می کند نگه دارند.

حالا می خواهم از همین مجرا اشاره ای داشته باشم به مدرنیزاسیون افراطی سازمان یافته اماکن مذهبی به صورت شگفت آوری که ما اینک شاهد آن هستیم. باید دید که این نوع از مدرنیزه  کردن ابنیه مذهبی چگونه در بنیاد و اساس این اماکن و سنن مذهبی خلل ایجاد می کند.

ایجاد اختلال در پنج فاکتور وشرط سابق الذکر، غرقه ساختن مراجعه کنندگان مرکز مذهبی در غفلت ها، بازی و لهو لعب به سادگی ارتباط معنوی را دچار اختلال می کند. چیزی مثل ایجاد پارازیت در برابر امواج ماهواره ای، خواه بنیان گذاران و احیاگران این سبک از نتیجه عمل خود  آگاهی داشته باشند و خواه آگاهی نداشته باشند.

درواقع آنها یا آگاهانه همسو با جنود ابلیسی عمل می کنند و یا چون فریفته دنیا شده اند و طلب مال افزون تردارند، در حال تخریب بزرگترین بنیاد های فکری، فرهنگی و اخلاقی مردم هستند.

از آنجایی که مدرنیزاسیون، شیک کردن و نو کردن کوی و بزن در چشم ظاهر بینان جلوه مثبتی دارد، این گفتگوی را هم به نوعی با چشم توهم توطئه می نگرند.

همین جا هم عرض کنم که سخن ناظر بر این نیست که نو سازی بد است و باید همه چیز را کهنه گذاشت بلکه ما باید متذکر بشویم که با چه شیوه و روشی باید به سمت نوسازی و اصلاح کردن ابنیه وکوی و برزن برویم که ماحصل عمل ما تخریب اصل بنا و بنیان های اعتقادی نشود.

مدرنیزاسیون از این دست و نوسازی شهرها در ایران با ساختن آسمان خراش ها و ابنیه مرتفع شروع شد.
 
ابتدا درتهران، پول های باد آورده برج سازان به این سمت آورده شد و بخشی از آن هم به جیب شهرداری ها و شهرسازان رفت و در عرض مدت کوتاهی شهر تبدیل به یک مجموعه ی ده و بیست طبقه شد.

آسمان خراش هایی که چشم ها را خیره ساختند و صورت و بافت سنتی شهرها را از بین بردند و از این مسیر صورت بیرونی شهرهای مذهبی نیز از بین رفتند. چشم ها متوجه جلال و شکوه این ابنیه شدند.

البته شکوه نه به معنی مثبت بلکه به معنی ایجاد رعب و ترس درچشم هاست. به جای آنکه انسان ها متوجه جلال و کمال خداوند شوند، متوجه این نوع جلال دنیوی و شیطانی شدند.
 
lما تجربه کامل این موضوع را در ساخته شدن ابراج البیت در مکه پیرامون مسجد الحرام داشتیم و هر کس این تصاویر را ببیند تایید می کند که سازندگان آن که از اتفاق معماران فراماسونربودند، قصد داشتند تا مسجد الحرام را به گوشه ای درحاشیه برج ها برانند.

به تدریج در کنار این آسمان خراش ها، المان ها و نشانه هایی وارد شدند که کارکرد ویژه خود را داشتند. به شهرهای بزرگ مذهبی مانند: مشهد و مصلی هایی مثل مصلی تهران بروید، می بینید که در کنار ساختمان های بلند و مرتفع نشانه هایی کاشته شده که معروفند به المان های غیر الهی و غیر رحمانی و شیطانی و نشانه باورهای ماسونی ملحدانه.
برجهای ابراج البیت بر فراز کعبه
برجهای ابراج البیت بر فراز کعبه
مسجد نمایشگاه بین المللی تهران
 
مسجد نمایشگاه بین المللی تهران
مسجد قدس در خ سعادت آباد تهران
مسجد قدس در خیابان سعادت آباد تهران
  مسجد امام رضا (علیه السلام) واقع در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی با خیابان شهید نامجو
مسجد امام رضا (علیه السلام) واقع در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی با خیابان شهید نامجو

ما شاهد این بودیم که با سرعت علائم و ساختمان های فراماسونری در سطح شهر رشد کرد و حتی در میان نرده های استیل خیابان ولی عصر و ساخت بناهای هرمی، آنها را دیدیم.

آرام آرام این نوع معماری از تهران به سایر شهر ها رفت، چنان که مشهد الرضا را در خودش غرق ساخت.

در مرحله بعد ما شاهد ساختار شکنی در بنای مساجد هستیم و این موضوع هم در تهران آغاز شد. یعنی مساجدی مثل مسجد قدس در شهرک غرب و مسجد ابراهیم نمایشگاه بین المللی و مسجدی که در خیابان انقلاب ساخته شد. در این مساجد شکل کهن گنبد و گلدسته ها تغییر پیدا کرد و صورت جدید و مدرنی جای آن را گرفت و این ساختار شکنی یکی از عوامل موثر در ارتباط معنوی را از بین برد.

در مرحله دیگر ما شاهد هستیم که اماکن مذهبی توسط بازار ها محاصره شدند. روایتی از رسول خدا(ص) است که می فرمایند: هر روز صبح شیطان در وسط بازار خیمه اش را می زند. و شما می بینید که مشهد الرضا و مشهد فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) در قم و شیراز و سایر بلاد اسلامی مثل مکه در بازارها ذوب و محصور شده اند و در واقع در وسط خیمه گاه شیطان قرار گرفته اند.

بازارها ی مدرن، تمام مشخصاتی  را در خودشان جمع داشتند که د ارتباط با عوالم غیر رحمانی به آن نیاز بود. درست مخالف ابنیه سنتی.

یک وجه منفی این ابنیه سازی مشغول کردن قلب و چشم مردم به دنیاست اما وجه دیگران, از بین بردن فرصت خلوت گزینی مردم دراماکن مذهبی است.

مردم ما پس از یک سال فعالیت، چند روزی را برای استخوان سبک کردن به مشهد می روند برای زیارت امام رضا(ع) اما گویا قرار است در همان چند روزهم، بازارها مطلقاً به مردم مجال خلوت کردن ندهند، چون در لحظه ای سریع تمام تاثیر حضور معنوی در مشهد درازدحام پاساژها و شهریازی ها از بین می رود.
باید دانست که این نوع ابنیه سازی در خودش و با خودش نوعی  انرژی منفی هم دارد که مجال طرحش نیست.

شهرهای مذهبی کشیده شده است. صدا و سیما هم که کسری بودجه پیدا کرده ازطریق تبلیغات این اشرافیت جاهلی را در چشم مردم آرایش می دهد. دین اساساً مخالف اشرافیت است. مذهب نوعی خاکساری را آموزش می دهد و خاکساری مقدمه عبودیت است. با تبختر و تفرعن که نمی توان به درگاه خداوند رفت.

در ادبیات نکته لطیفی وجود دارد که در واقع نوعی تمثیل است، می گویند وقتی حضرت عیسی(ع) به آسمان عروج کرد از آسمان چهارم فراتر نرفت. و بیان می کنند چون سنجاق فلزی به گوشه لباس ان حضرت بود،سیر ادامه نیافت.. چنانکه عرض کردم تمثیل است. یعنی یک شی کوچکی که نشانی از تعلق به دنیاست، مانع از عروج انسان می شود.

شما وقتی در حج به مسجد الحرام می روید با لباس سفید و عاری از رنگ و مادیات می روید.
ترک نشانه های تفرعن، مقدمه عبودیت است و عبودیت راه ارتباط معنوی است.

از این روست که عرض می کنم: تبدیل اماکن مذهبی به خیمه گاه شیطان پدیده نوظهوری است. این عمل تمام نشانه های زندگی سنتی را از بین می برد و اخلاق معنوی را از بین می برد و اخلاق سوداگران و فراعنه را بر مردم جاری و ساری می کند..

اما جالب اینجاست که تمام این اتفاقات که از آن با عنوان بدعت های آشکار می توان یاد کرد، به اسم نوسازی و پیشرفت و مدرن کردن یاد می شود.
 
 
برای دریافت فایل صوتی صحبت شفیعی سروستانی، بر لینک زیر کلیک کنید:
 

 
اریحا
 
 
نظر
افزدون جدیدجستجو
خاتون بانو () 2012-10-01 19:40:15

سلام.
خدا به ایشون عمر با برکت بده و عزتشون رو روز به روز زیادتر کنه. آمین.
نوشتن نظر
نام:
Website:
عنوان
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Security Image
Please input the anti-spam code that you can read in the image.

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

 
< بعد   قبل >

 

مستور

آخرین نظرات

فروشگاه اینترنتی

 

همسايه‌ها


  



سبز آبی

زندگی زناشویی شترمرغی
 شتر مرغ در ۲ – ۴ سالگی از نظر جنسی به بلوغ می رسد . تولید مثل در شتر مرغ ها وابسته به نور است و با افزایش طول روز فصل تولید مثل آغاز می شود. اندازه ی بیضه های شتر مرغ در طول فصل تولید مثل ممکن است تا ۴ برابر افزایش یابد . پرنده های نر در خارج از فصل تولید مثل اسپرم تولید نمی کنند و تولید اسپرم که تحت کنترل هورمون FSH می باشد در این فصل اتفاق می افتد .
ادامه مطلب...