• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color

ذره‌بين

ادامه مطلب...
 

داستان

ادامه مطلب...
 

معرفي كتاب

ادامه مطلب...
 
برگ نخست arrow مقالات arrow عاقبت غاصبان حق زهرا (س)
عاقبت غاصبان حق زهرا (س) چاپ ارسال به دوست
امتیاز: / 0
بدعالی 
13 فروردين 1393 ساعت 13:10
از بین بردن حق، یا راحت تر بگوییم حق خوری، کار ناپسندی است که تمام افراد با هر آیین و مسلکی آن را ناپسند می دانند. جای بسی شکر باقی است که حق الله وحق النفس را میتوانیم تا حدی با توبه جبران کنیم، اما امان از حق الناس که اگر گرفتارش شویم، جبرانش سختتر از آن است که حتی فکرش را بکنیم، و سختتر و دردناکتر اینکه اگر صاحب حق ما را نبخشد، حسابمان با کرام الکاتبین خواهد بود.

حال فرض کنید حق شخصی خورده شود که برای خدا بسیار عزیز باشد و خود خداوند پاکی مطلق او را در کتابش بیان کرده است (1)؛ آن شخص هم تا آخر عمر، ظلم کنندگان را نبخشد و حتی حاضر نشود با آنها حرف بزند. آن وقت است که باید به حال آن ظلم کنندگان و عاقبتشان افسوس خورد؛ زیرا کاملا پیداست که بخشودگی و رحمتی برایشان در کار نیست... اینها را گفتیم تا یک واقعه ی تاریخی برایتان تداعی شود. اگر تا اینجا متوجه منظورمان نشدید، باقی مطلب را واضح و روشن می گوییم.

راویان معتبر شیعه و سنی، این حدیث راتأیید کرده اند که پیامبر خدا (ص) فرموده اند: «خداوند به خاطر خشم فاطمه (سلام‌اللّه علیها) خشم می كند،‌ و به خاطر خشنودی او خشنود می گردد» (2) و نیز فرمودند: «فاطمه پاره تن من است، كسی كه او را بیازارد، مرا آزرده است، و كسی كه مرا بیازارد، خدا را آزرده است.»(3)

پس محال است که کسی ایشان را آزرده خاطر سازد و عاقبت خوشی در انتظارش باشد. حال که اینها را دانستید، این روایت خواندنی است:
حضرت زهرا (س) در ملاقاتی که در روزهای پایانی عمرشان، با عمر و ابوبکر داشتند، در حالی که روی خود را از آنها برگردانده بودند، فرمودند:
«شما را به خدا سوگند می دهم، آیا شنیده اید که رسول خدا (ص) فرمود: فاطمه پاره تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده است. رضایت فاطمه از رضایت من و خشم فاطمه از خشم من است؟

گفتند: آری شنیدیم.

حضرت فرمودند: خدا و فرشتگانش را به شهادت می گیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید (و آزار دادید) و موجبات خشنودی مرا فراهم نکردید. اگر با (پدرم) رسول خدا (صل الله علیه و آله) ملاقات کنم، شکایت شما را نزد او خواهم برد... به خدا قسم پس از هر نماز بر شما نفرين خواهم كرد.»(4)

و جالب است بدانید که رسول خدا (ص) می فرمایند: «ای دخترم بعد از من تو مظلوم و مستضعف خواهی بود .... من شکایت خواهم برد پیش خدای تعالی از ظالمانی که بر تو ظلم کردند از امت من.»(5)

از این احادیث معلوم می شود که اگر گناهانی چون بدعت در دین و ایجاد پایه های تفرقه در ملت اسلام و غصب خلافت و ... را هم کنار بگذاریم، همین ظلم به پاکترین بانوی عالم کافی است تا عاقبت چنین ظالمانی، بشود چاهی در اعماق جهنم که اهل دوزخ از شدت حرارت آن به خدا پناه می برند.(6)

رجعت برای محاکمه
اینکه افراد ستم کننده به سیدالنسا در دوزخ جایگاه بسیار بدی داشته باشند، به حق است؛ اما پایان ماجرا نیست؛ زیرا اینان بازگردانده می شوند تا در دولت کریمه ی مهدی فاطمه (عج) محاکمه و حسابرسی شوند.

در حدیثی آمده است: « هنگامی که حضرت بقیه الله ظهور می کند در اولین انتقام گیری خود وارد مدینه ی جد خود رسول الله می شود. حضرت بقیه الله، ابوبکر و عمر را که در کنار جد بزرگوارش دفن کرده اند از قبر خارج می کنند و به اذن الهی آنها را زنده می کنند. بعد از زنده شدنشان در حضور مردم آنها را محاکمه کرده تمام جرمها و خیانتهای آنها را بر می شمارند و بعد آتشی آنها را در کام خود فرو می برد و تند بادی، خاکستر آنها را به باد می دهد.»(7)
 
به امید دیدار آن روز؛ لعن الله قوم الظالمین.
 
 
پی نوشت:
اشاره به آیه ی تطهیر: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكمُ‌ْ تَطْهِيرًا (خداوند فقط میخواهد پلیدی وگناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شمارا پاک سازد) احزاب، آیه 33.
حاكم نيشابوري، ابو عبدالله، المستدرك، علي الصحيحين، هند، 1334هـ ق، كتاب مناقب الصحابه، ج3، ص 154، حاكم گفته، حديثي است با اسناد صحيح ولي آن را نياورده اند. و ابن اثير، اسدالغابه، مكتبه الاسلاميه، چاپ پنجم، و ابن حجر الاصابه، بيروت، دارالكتب العلميه، ج8، ص 265، و بسياري ديگر از منابع اهل سنت.
صحیح بخاری، ط‌ دارالجیل بیروت،ج 7، ص 47، و ج 9، ص 185. و مدارك دیگر در كتاب فضائل الخمسه، ج 3، ص 190.
الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، الإمامة والسياسة، ج 1،‌ ص 17، باب كيف كانت بيعة علي رضي الله عنه، تحقيق: خليل المنصور، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت - 1418هـ - 1997م.
کشف الغمة، جلد 2، صفحه 58.
فلق چاهی هست در جهنّم که اهل جهنّم از شدّت آن و حرارت آن استعاذه می نمایند، و از خدا طلب نمود که نفس بکشد و چون نفس کشید جهنّم را سوزانید؛ و در آن چاه صندوقی است از آتش که اهل آن چاه از گرمی و حرارت آن صندوق استعاذه می نمایند و آن تابوتی است که در آن شش کس از پیشینیان جا دارند و شش کس از این امّت. امّا شش نفر، پسر آدم است که برادر خود را کشت و نمرود که حضرت ابراهیم را در آتش انداخت و فرعون، و سامری که گوساله پرستی را دین خود کرد و آنکه یهود را بعد از پیغمبرشان گمراه کرد و آنکه نصاری را بعد از پیغمبرشان گمراه کرد، و اما شش کس آخر، اولی و دومی و سومی و معاویه و سرکرده ی خوارج نهروان و ابن ملجم است. (مجلسی، حقّ الیقین، ص 503.).
7. بحار الانوار، ج53، ص12 و 13.
 
 پژواک

نظر
افزدون جدیدجستجو
نوشتن نظر
نام:
Website:
عنوان
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Security Image
Please input the anti-spam code that you can read in the image.

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

 
< بعد   قبل >

 

مستور

آخرین نظرات

بیعت با شیطان

فروشگاه اینترنتی

 

آخرالزمان

 

همسايه‌ها


  



سبز آبی

زندگی زناشویی شترمرغی
 شتر مرغ در ۲ – ۴ سالگی از نظر جنسی به بلوغ می رسد . تولید مثل در شتر مرغ ها وابسته به نور است و با افزایش طول روز فصل تولید مثل آغاز می شود. اندازه ی بیضه های شتر مرغ در طول فصل تولید مثل ممکن است تا ۴ برابر افزایش یابد . پرنده های نر در خارج از فصل تولید مثل اسپرم تولید نمی کنند و تولید اسپرم که تحت کنترل هورمون FSH می باشد در این فصل اتفاق می افتد .
ادامه مطلب...