• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color

ذره‌بين

ادامه مطلب...
 

داستان

ادامه مطلب...
 

معرفي كتاب

ادامه مطلب...
 
برگ نخست arrow مقالات arrow اخلاق یهودی: تحریفگری متون دینی
اخلاق یهودی: تحریفگری متون دینی چاپ ارسال به دوست
امتیاز: / 0
بدعالی 
21 مرداد 1396 ساعت 05:00
 آن گونه که «قرآن کریم» از طایفه ی یهود خبر داده، مردمی هستند اهل تحریف و دست اندازی در معارف و حقایق. نه خودشان و نه احدی از مردم نمیتوانند در داستانهای تاریخی به نقل یهود اعتماد کنند؛ چون هیچ پروایی از تحریف مطالب ندارند و این رسم و عادت دیرینه ی یهود است که در معارف دینی، در هر لحظه به سوی سخن و عملی منحرف میشوند.1
«فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ لَعنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیةً یحَرِّفُونَ الْکلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَنَسُواْ حَظًّا مِّمَّا ذُکرُواْ بِهِ...؛2  
اهل کتاب ـ به جز اندکی از آنها ـ پیمانشان را شکستند، لعنتشان کردیم و دلهایشان را سخت گردانیدیم.» کلمات را از معنی خود منحرف میسازند و از آن پندی که به ایشان داده شده بود، بهره ی خویش فراموش کردند... »


در آیهی دیگر نیز «قرآن کریم» میفرماید:
«وَمِنَ الَّذِینَ هِادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْکذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِینَ لَمْ یأْتُوک یحَرِّفُونَ الْکلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ؛3
و یهودیانی که خوب به سخنان تو گوش میدهند تا دستاویزی برای تکذیب تو بیابند، آنها جاسوسان گروه دیگری هستند که خودشان نزد تو نیامدهاند، آنها سخنان را از مفهوم اصلیش تحریف (دگرگون) میکنند.»

به طور کلّی تحریف «تورات» به دو طریق تحریف لفظی و تحریف معنوی صورت گرفته است. تحریف لفظی خود چند نوع است که عبارتند از:
ـ تحریف به کاستی؛
ـ تحریف با افزودن؛
ـ تحریف با تغییر یا جابهجایی کلمه ها؛
ـ تحریف معنوی که همان توجیه، تفسیر و تأویل فاسد تورات است.4

هر چند از دیدگاه قرآن و مفسّران اسلامی «اناجیل» متعدّد (عهد جدید) نیز دستخوش تحریفات بوده، امّا آنها هم از فریبکاری یهود سخن گفته اند:
کسی فهیم نیست، کسی طالب خدا نیست. همه گمراه و جمیعاً باطل گردیدهاند. نیکوکاری نیست یکی هم نی، گلوی ایشان گور گشاده است و به زبانهای خود فریب میدهند، زهر مار در زیر لب ایشان است و دهان ایشان پر از لعنت و تلخی است. پاهای ایشان برای ریختن خون شتابان است. هلاکت و پریشانی در طریقهای ایشان است و طریق سلامتی را ندانسته اند. خدا ترسی در چشمانشان نیست.5

مباحث دینی مسلمانان نیز از دغلکاریهای یهود، مصون نمانده است. رسوخ اسرائیلیات در فرهنگ اسلامی در ابعاد گستردهای چه در حوزهی فرهنگ و چه سیاست اثرات عمیقی از خود باقی گذاشت. به طوری که اثرات آنها در طول چهارده قرن در اندیشه ها و نوشته های مختلف تفسیری، تاریخی، کلامی و فقهی باقی مانده است.6  
واژهی اسرائیلیات گرچه ظاهراً نفوذ فرهنگ یهود در تفاسیر است، لیکن مقصود ما از اسرائیلیات مفهومی گسترده تر و فراگیرتر از این موضوع و آن عبارت است از تأثیرپذیری تفاسیر از فرهنگ یهودی و مسیحی و غلبه ی رنگ این دو فرهنگ ـ و مانند آنهاـ بر تفاسیر.

امّا از آنجا که از صدر اسلام تا زمان عالمگیر شدن آن همواره یهودیان بیش از سایرین با مسلمانان معاشرت داشتند و از نظر تعداد هم بیش از همقطاران خود بودند، بدین جهت ـ در مقایسه با مسیحیت و سایر فرقه ها ـ بیشترین تأثیر را در تفاسیر (و سایر منابع اسلامی) بر جای گذارده اند.7
از اوّلین کسانی که در زمینهی نشر فرهنگ یهود در میان مسلمانان فعّالیت کرد، عبدالله بن سلام از احبار یهود بود که در زمان پیامبر(ص) اسلام آورد. وهب ابن منبه از دیگر کسانی بود که در اخبار گذشتگان دستی داشت. وی یهودی مذهب بود که اطّلاعاتی نادرست را در جامعهی اسلامی رواج داد. احادیث وهب از طریق برادرش همام در «صحیح» مسلم و بخاری [از منابع مهم و مورد استناد اهل تسنّن] آمده است.

کعب الاحبار از یهودیان «یمن» بود که بعد از پیامبر (ص) به اسلام گروید و هنگامی که معاویه به فرمانروایی «شام» رسید، مستشار وی بود. وی دنیای حدیث را آلوده به نقلهای بیپایهی خود از کتب یهود کرد و از این راه ضربه ی مهلکی بر فرهنگ اسلامی وارد کرد. او حتّی از سوی معاویه مورد تمجید فراوان واقع شد. کعب الاحبار با نفوذی که در خلیفه ی دوم داشت، او را از نوشتن احادیث رسول(ص) بازداشت. همین افراد و دیگر یهودیان نو مسلمان بودند که بسیاری از داستانهای «تلمود» را در احادیث اسلامی وارد نمودند و به این ترتیب آنها در شمار علم تاریخ مسلمانان در آمدند.8

پی‌نوشت‌ها:
1. طباطبایی، سید محمّد حسین، همان، ج2، ص 28.
2. مائده: 13.
3. مائده: 41.
4. جلالی کندری، سهیلا، «یهود شناخت»، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1382، ص 63.
5. رومیان/ 3ـ 11 تا 18.
6. ثواقب، جهانبخش، «نگرشی تاریخی بر رویارویی غرب با اسلام»، دفتر تبلیغات اسلامی، قم 1379، ص 71.
7. محمّد قاسمی، حمید، همان، ص 11.
8. ثواقب، جهانبخش، همان، ص 71.

منبع:سید محمّد باقر رکنی، «اخلاق یهودی و تمدّن غربی»، تهران، نشر هلال، صص 40-43.


نظر
افزدون جدیدجستجو
نوشتن نظر
نام:
Website:
عنوان
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Security Image
Please input the anti-spam code that you can read in the image.

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

 
< بعد   قبل >

 

مستور

آخرین نظرات

فروشگاه اینترنتی

 

همسايه‌ها


  



سبز آبی

سوسک‌های قرآن خوان
حشرات کامل olivieri P. که نام محلّی آن در ایران «قرآن خوانک» است، در حدود 30 تا 40 میلی متر طول دارند و پهنای بدن آن در عریض ترین قسمت تا 20 میلی متر می رسد . شاخک هایشان ده مفصلی است که در حشره نر 7 مفصل و در حشره ماده 5 مفصل به صورت ورقه ای (Lameli Form  ) در آمده است .
ادامه مطلب...